niedziela, 29 września 2013

Katarzyna Georgiou, wiersze



Dychotomia Mojej Kobiecej Natury

Paradoksalna
wieloaspektowa
w opozycji do samej siebie
otwarta duszą - ograniczona rozumowaniem
samodzielna choć łaknąca opiekuńczości
twarda skała ze śladami życiowej erozji
zmysłowa i ponętna ciałem - odpychająca wymaganiami
kochająca całym sercem choć nie całkowicie oddająca całą siebie
empatyczna choć niejednokrotnie skrycie zazdrosna
chcąca bliskości na odległość komfortu niezależności
otwarta na nowe pod ograniczającym cieniem przeszłości
prawdziwa aż do bólu nieporozumienia
paradoksalna
wieloaspektowa
zsynchronizowana z rytmem życia
                                                      /  z tomiku: Dychotomia Mojej Kobiecej Natury/





Mgielnie

Mleczno-biała mgła snuje się w rozbłysku jesiennego świtu,
otula magią kształt wstającego dnia.
Nic nie zdaje się być tym, co znane, a oczekiwane,
zaskakuje niesamowitością przekazu
obrazów tego co zwykłe.

Z objęć nici pajęczych budzi się rankiem Matka Natura,
przemywa resztki snu kroplistą parą
wijącą się wokół jej stóp.
Ptaszyny świergotem rozjaśniają 
mglistość pory wczesno-chłodnej,
nim słońce rozgrzeje szarość przemarzniętych łąk.

Tak cichutko przycupnęło Licho
na kamieniu marzeń,
w szczelinie myśli
i rozkoszuje się ciszą niezmąconą a wszechobecną
zasłuchane w symfonię mglistego świtu.
                                                               / z tomiku: Światy dwa w pogoni za Leśnym Lichem/


13 komentarzy:

  1. Wow... Muszę dorwać ten tomik!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest dostępny w wydawnictwie EUROSYSTEM - www.esd.sklep.pl lub na moich spotkaniach autorskich. Zapraszam na moją stronę "W pogoni za marzeniem" na fb, gdzie zamieszczam informacje tego typu :)
      Pozdrawiam, Katarzyna

      Usuń
  2. Jejku! Jak ja dawno nie czytałam żadnego tomiku z wierszami. Wstyd.

    OdpowiedzUsuń
  3. Poezja to nadal dla mnie wyzwanie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla Aleksandry też była, a jednak nie okazała się potworem z szafy ;) W najnowszym tomiku jest i proza... Pozdrawiam.

      Usuń
    2. Absolutnie nie była "potworem z szafy". ;) Nie była dla mnie też specjalnie nowością. Ja po prostu nie mam odwagi póki co - o poezji się wypowiadać (pisać recenzji). Lubię ją czytać, ale mam świadomość, że wchodzimy głęboko w duszę autora. Autor w poezji odsłania się całkowicie. Ja to czytam, kontempluję, ale gdy pytam o to, mam świadomość, że dotykam czegoś bardzo intymnego... Pozdrawiam:)

      Usuń
    3. To prawda, Olu... Ale też dlatego, że autor odsłania intymność, poezja dostarcza takich wzruszeń i wielu punktów odniesienia dla czytelnika...

      Usuń
    4. Oczywiście, dokładnie:)

      Usuń
  4. Ojejej... Zdaje się, że Aleksandra uchyla rąbka poetyckich igraszek, więc i ja dorzucę słów parę. Uwolniłam egzemplarz "Światów dwóch w pogoni za Leśnym Lichem" - jeśli cierpliwość wam dopisuje, to można zapisać się na to wydarzenie - książka już została wysłana do Szczecina, do pierwszej pary czytelników... Zapraszam :) https://www.facebook.com/events/160739410793437/?ref=22

    OdpowiedzUsuń
  5. No szczera prawda o tych chłopcach :D podkradnę sobie ta ilustrację :) mogę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę bardzo:) Każda ilustracja z tej książki jest warta podkradania ;) A wierszyk o dziewczynkach jaki cudny - wszyscy chłopcy się obruszają na zestawienie:)

      Usuń
  6. Podoba mi się, chociaż fanką poezji nie jestem :D Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i zachęcam do sięgnięcia po tomik - ruszył w Polskę :)

      Usuń