wtorek, 10 września 2013

Kornelia Romanowska - wiersze i grafiki



W imię moje

zaczynać się można od skarpet po włosy, albo od żyły do serca - jak wolisz. można milczeć i grzebać pod powiekami stosy i płomienie - masz wybór, tak jakby.
spłaszczony jestem na haku z fotografii, lekko i mocniej, mocniej i szybciej wgniatasz we mnie mrozy i zastygłe sny - mało ich i coraz mniej, i mniej mnie i ciebie więcej, co dziwne - jakbyś napisała siebie wiecznym z piór.
mogłam - przecież mówię - ciepłem rozpalać kończyny, zapinać czas też potrafię i ciałem stanąć przy bokach i rogach, i lewej przy prawej stronie. chciałam nawet zaczynać się w tobie.
wiem, że cię zabijałem - nie raz przekroczyłem bariery z krwią w ustach. wtaczasz we mnie światło przez gardło ściśnięte. wypalasz wojnę na ramionach, a skrzydeł mi brak. wybaczysz.
wybaczę. wypij w imię moje naznaczone imię moje.






Wybieram piekło
Mam nefilimy w pasmach włosów. Bezcieleśnie czuwają nad myślami pradawnych wcieleń i z głowy mojej wyrywają życie.
Z ciebie wybieram wieczność, z ciebie piję śmierć, mój kochany. W tobie widzę smocze głowy i legion - demony dawno zgubiły drogę w twoje progi.
Mój kochany - mam upadłych w końcach palców. Prawdą wypalają znaki w oczach, smutkiem żłobią ścieżki w ciele.
A ja w ciebie zatapiam dłonie i widzę przepaść, z ciebie chłonę piekło.
I dalej stąpam po gorących ustach


Pierwszy wiersz pochodzi z tomiku: Mistycyzm duszy; drugi - ze zbiorku jeszcze niepublikowanego. Wiersze oraz grafiki autorstwa Kornelii Romanowskiej.
Na stronie: http://cornelie20.deviantart.com/ można zobaczyć więcej grafik autorki

6 komentarzy:

  1. Świetne wiersze! na malarstwie, fotografii i innych grafikach nie znam się zupełnie, więc trudno mi się wypowiadać :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Za wierszami specjalnie nie przepadam, jednak te bardzo mi się spodobały! Ty to umiesz zachęcić :) Pozdrawiam ):

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne wiersze, wprowadziły mnie w taki nietypowy nastrój ;)
    http://qltura.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń