wtorek, 31 grudnia 2013

PODSUMOWANIE ROKU 2013




Ponieważ modnym stało się podsumowywanie roku na blogach, zaglądnęłam i ja w swoje posty i odkryłam, że to był dla mnie rok ze wszech miar niezwykły. Rok, który przyniósł nie tylko pasjonujące lektury, ale też arcyciekawe rozmowy i znajomości. 

STYCZEŃ


Już w styczniu los sprezentował mi książkę, która najpierw mnie pochłonęła, a potem wstrząsnęła. "PODWÓJNA WYGRANA JAK NIC" Raymonda Federmana, to pozycja, która zrewolucjonizowała mój pogląd na to, jak może wyglądać narracja. To pozycja nowatorska, która powstała...42 lata temu (recenzja TUTAJ). Początek roku, a tu takie odkrycie!







LUTY

W lutym miałam zaszczyt przeprowadzić najważniejszą rozmowę w życiu i przedstawić wywiad z autorem książek "Madame" i "Godot i jego cień", Antonim Liberą (rozmowa TUTAJ)










MARZEC


Odkrywam twórczość Iredyńskiego! Poznaję trzy tomy utworów przypominających niesłusznie zagubionego w mrokach niepamięci polskiego prozaika. Warszawska Firma Wydawnicza opracowała cały cykl w świetny sposób.


W marcu także napisałam swoją pierwszą "profesjonalną" recenzję, która została opublikowana w czasopiśmie "FORUM AKADEMICKIE" (recenzja TUTAJ)





KWIECIEŃ

Nawiązałam współpracę z Wydawnictwem "M" i odkryłam dla siebie książkę Jana Polkowskiego "Ślady krwi". Wspaniała pozycja.











MAJ


W maju ukazała się bardzo bliska mi książka Antoniego Libery: "Niech się panu darzy" (recenzja TUTAJ), recenzja została wyróżniona na portalu Granice.pl










CZERWIEC


W czerwcu pozostałam pod urokiem "Toskanii i Umbrii" Anny Marii Goławskiej i Grzegorza Lindenberga, odkryłam urok opowiadań Amosa Oza.










LIPIEC


W lipcu dokonałam absolutnego odkrycia. Była to książka Stanisława Vincenza "Prawda Starowieku", która otwiera cykl "Na wysokiej połoninie" (post TUTAJ)










SIERPIEŃ


W sierpniu spotkała mnie niesamowita przygoda, gdy zostałam zaproszona do udziału w wydarzeniu czytelniczym, zorganizowanym we Wrocławiu: LiteraTura 2013. Zaczęłam masowo poznawać ciekawe książki polskich autorów.









WRZESIEŃ

Przedstawiłam cztery pierwsze wywiady z autorami, którzy pojawili się na LiteraTurze. Spis wszystkich rozmów znajduje się w zakładce "Wywiady - LiteraTura 2013". Po każdej rozmowie staram się zamieścić fragment książki, która ma stać się dopełnieniem wywiadu.

We wrześniu również spotkała mnie jeszcze jedna niespodzianka, zostałam zaproszona do wzięcia udziału w konkursie zdjęć, jako członek jury. To była wspaniała przygoda, która zwróciła moją uwagę na twórczość Juliana Tuwima; po raz pierwszy wzięłam udział w cyklu niezwykłych spotkań Kawiarenki Kulturalno-Literackiej prowadzonej przez dr Lucynę Smykowską-Karaś, w Katowicach. Niezapomniane wydarzenie.

PAŹDZIERNIK


Odkrywam "Felietony" Kisielewskiego, zdobywam jedną z ukochanych książek
Kubiaka: "Literatura Greków i Rzymian" i sama zostaję wzięta w ogień pytań przez sympatyczną blogerkę Karribę:)










LISTOPAD


Z prawdziwą przyjemnością sięgam po biografię Tuwima, co jest konsekwencją udziału w konkursie fotograficznym i trafiam na książkę, która mnie znowu oczarowała; biorę udział w niezwykłym spotkaniu autorskim "Kobiety i ważki" (informacja TUTAJ)









GRUDZIEŃ


Przed samymi świętami, w miesiącu pełnym magii trafia do mnie: "Cienioryt", bardzo ciekawa pozycja z gatunku fantasy, a samą końcówkę roku spędzam w towarzystwie wspaniałej książki, której jeszcze Wam nie zdradzę. Dodam tylko, że kończę rok - tak jak zaczynałam - z przytupem. Jestem równie mocno zachwycona:)









Upływający rok mogę podsumować tylko w jeden sposób - to był dla mnie dobry rok. Rok wspaniałych lektur i ciekawych spotkań. Dziękuję bardzo wszystkim rozmówcom. Dziękuję za zaproszenie do LiteraTury. To było niezwykłe przeżycie:) Dziękuję także za współpracę i za wizyty wszystkich przemiłych blogerów:)

Kończąc podsumowanie życzę Wszystkim - UDANEJ ZABAWY SYLWESTROWEJ I  DO SIEGO ROKU!

60 komentarzy:

  1. Bardzo oryginalne podsumowane. Takie humanistyczne. Rownież Szczęśliwego Nowego Roku!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po prostu napisałam co mnie spotkało najlepszego:)

      Usuń
  2. Wspaniałe osiągnięcia, życzę Szczęśliwego Nowego Roku!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję i wzajemnie życzę tylko wspaniałych zdarzeń w Nowym Roku:)

      Usuń
  3. kurcze czy to źle, że kojarzę niewiele tytułów;) świetne podsumowanie! życzę wszystkiego co najlepsze;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czy to nie piękne, że mamy tyle książek? Każdy znajduje to, czego szuka:) Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  4. Udany rok. :) Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku Olu! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ewuś, teraz dasz czadu z lekturami na Kindlu, kto za Tobą nadąży?;) Pozdrawiam sylwestrowo:)

      Usuń
  5. Piękny rok ci się trafił pod względem czytelniczym. Oby tak dalej , zaś na Nowy Rok życzę Ci pomyślności,potęgi miłości, siły młodości,samych spokojnych, pogodnych dni
    i mnóstwa cudownych i wzniosłych chwil.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Ci dziękuję, wszystkie serdeczności w Twoją stronę:)

      Usuń
  6. Kto sieje, ten zbiera. Znakomite recenzje z lektur już wcześniej były Twoją mocną stroną, natomiast w mijającym roku okazałaś się profesjonalnie przygotowaną dziennikarką - bo przygotować, przeprowadzić, spisać, autoryzować i opublikować kilkadziesiąt wywiadów to i wyzwanie ogromne, i wielka sztuka. Tym przede wszystkim wywarłaś na mnie wrażenie. Gratuluję i życzę co najmniej porównywalnych sukcesów w Nowym Roku :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetne podsumowanie, ale Ty masz co podsumowywać. Nie tylko czytasz, ale jeszcze przeprowadzasz ciekawe wywiady. I poznajesz dzięki temu interesujących ludzi, a przy okazji i my.
    Czytałam też Toskanię i przede mną Ślady...."

    Niech ten rok okaże się dla Ciebie i Twojego blogowania równie eksytujący, bysmy mogli 31 grudnia przeczytać podobny post.
    Samego dobra Olu w 2014.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdecznie dziękuję:) Życzę Ci wspaniałego Nowego Roku, także pod względem lekturowym. Niech Rok 2014 przyniesie Ci radość i pomyślność:)

      Usuń
  8. Wspaniałe lektury, Olu. Oby nadchodzący rok obfitował w kolejne perełki:) A dzisiejszego wieczoru baw się dobrze:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. I Tobie życzę szampańskiej zabawy:)

      Usuń
  9. Rewelacyjne podsumowanie! :) Wszystkiego dobrego w Nowym Roku! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci, że jesteś tu ze mną:) Miłość, pokój i szczęście niech towarzyszą Tobie i Twoim Najbliższym przez cały Nowy Rok!

      Usuń
  10. Ciekawe podsumowanie : ) Życzę wszystkiego najlepszego w nadchodzącym roku, samych sukcesów i mnóstwo czasu na czytanie ; )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i życzę Ci spełnienia marzeń oraz wielu radości z blogowania:)

      Usuń
  11. fajny pomysł na rozbicie tego na miesiące, wszak różne nastroje i różne rzeczy nam towarzyszą... Ściskam noworocznie i życzę wiele fajnych przeżyć w nadchodzącym czasie i natchnienia by o tym pisać

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W zasadzie nie miałam zamiaru robić podsumowań, ale zerknęłam i dotarło do mnie jaki to był ciekawy rok:) Dziękuję serdecznie za życzenia. Życzę w Nowym Roku sukcesów i satysfakcji z lektur:)

      Usuń
  12. Dość ciekawe podsumowanie:)

    Szczęśliwego Nowego Roku!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) Niech i dla Ciebie Nowy Rok będzie radosny i szczęśliwy:)

      Usuń
  13. Szczęśliwego Nowego Roku Olu!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Życzę Ci, aby Nowy Rok zaskakiwał Cię tylko pozytywnie i by każdy dzień obfitował w nowe wyzwania, dające wiele satysfakcji:)

      Usuń
  14. Szczęśliwego Nowego Roku obfitującego w dobre lektury Olu!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Ci dziękuję:) Życzę Ci, aby Nowy Rok był jeszcze lepszy od poprzedniego, żeby nigdy nie zabrakło Ci siły, odwagi i wiary w powodzenie wszystkich Twoich planów:)

      Usuń
  15. Szczęśliwego Nowego Roku! :)
    Tuwima właśnie dziś zamówiłam, liczę, że się nie zawiodę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem pewna, że to zamówienie było głęboko przemyślane i z pewnością się nie zawiedziesz:) Szczęśliwego Nowego Roku i dla Ciebie:)

      Usuń
  16. W Twoim pomysłowym podsumowaniu bardzo zaintrygowała mnie książka Federmana, mam nadzieję, że kiedyś ją przeczytam.
    Udanego Sylwestra i cudnego roku 2014, Olu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za życzenia:) Niech w Nowym Roku nigdy nie zabraknie Ci ciepła, miłości i wspaniałych lektur... Federman - to prawdziwe wyzwanie, ale warto sięgnąć:)

      Usuń
  17. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo fajne podsumowanie.
    Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) Pozdrawiam noworocznie:)

      Usuń
  19. Jestem niezmiennie pod wrażeniem biegłości Twojego pióra! Oby w 2014 roku nie zabrakło Ci inspirujących lektur do recenzowania oraz fascynujących osobowości do poznania! Spełnienia (nie tylko) czytelniczych marzeń! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pięknie Ci dziękuję:) Oczywiście i Tobie życzę pasjonujących lektur i wspaniałego Roku 2014, który otworzy przed Tobą nowe możliwości:)

      Usuń
  20. Książkę Polkowskiego do dziś mam w głowie:) Rewelacyjna.
    Szczęśliwego Nowego Roku życzę.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to jedna z książek, której się nie zapomina:) Pozdrawiam wzajemnie:)

      Usuń
  21. Podziwiam, bo ja już nie pamięntam co robiłam w ubiegłym roku.

    OdpowiedzUsuń
  22. chyba dużo czasu poświęciłaś na to zestawienie, ale wyszło znakomicie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze mówiąc - niewiele czasu zabrało mi to zestawienie. Wypunktowałam tylko najważniejsze sprawy;) Pozdrawiam:)

      Usuń
  23. Piękne podsumowanie roku Olu! Oby kolejny był dla Ciebie równie owocny. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ewuniu, życzę Ci wiary i optymizmu, cudownych lektur i realizacji marzeń w roku, w który wkraczamy:)

      Usuń
  24. Olu, miałaś obfity rok. Dzięki Tobie i ja pokochałam Liberę, kupiłam sobie własną, osobistą "Madame", zapisałam się w bibliotece na Vincenza i cierpliwie czekam, aż pewna doktorantka odda jego dzieła... Życzę Ci, by i ten rok nie spowalniał, i byś nadal czerpała energię z takich magicznych książek.
    Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dawno Cię nie było;) Mam nadzieję, że znajdziesz chwilę także na książkę "Godot i jego cień" i tryptyk "Niech się panu darzy". Warto:) Dziękuję za życzenia. Życzę i Tobie wspaniałego roku i poruszających lektur:)

      Usuń
  25. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  26. Jestem wielką fanką Antoniego Libery, który powinien być według mnie stawiany za przykład pięknego posługiwania się polszczyzną. Moim największym skarbem w biblioteczce jest książka z dedykacją autora. Badania nad jego prozą włączam do swojej pracy magisterskiej i czy mogłabym wykorzystać w części o autorze przeprowadzony przez Ciebie wywiad?
    Pozdrawiam serdecznie i gratuluję ubiegłorocznych osiągnięć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) Czy możesz mi podać maila do siebie?

      Usuń
    2. Wiadomość poszła:)

      Usuń
  27. Miałaś bardzo udany czytelniczo rok :)
    Zazdroszczę podwójnego Libery, a zaciekawiłaś mnie szczególnie "Podwójną wygraną..."

    Życzę jeszcze lepszego roku! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, taki się już nie powtórzy:) Jest także trzecia część rozmowy z Antonim Liberą: http://ksiazkioli.blogspot.com/2013/07/pozytki-melancholii-z-antonim-libera.html
      Zapraszam i pozdrawiam:)

      Usuń
  28. W nowym roku życzę równie wspaniałej literatury.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję:) Życzę tego wzajemnie:)

      Usuń