czwartek, 4 września 2014

Wrzesień w Wydawnictwie Literackim


We wrześniu warto zaglądnąć w oferty Wydawnictwa Literackiego, z których czytelnicy z pewnością wyłowią dla siebie jakąś perełkę.


Prawie 40 lat po premierze ostatnich przygód Poirota zostaje wydana nowa powieść z udziałem słynnego detektywa, napisana przez Sophie Hannah - autorkę wybraną przez spadkobierców Agathy Chrisie.



Nie publikowany dotąd w Polsce zbiór opowiadań dotyczący rozpadających się i rozkwitających uczuć, wierności i zdrady, rozstań i powrotów, czyli wszystkich odcieni miłości...


W książce Francuski szyk! Isabelle Thomas i Frederique Veysset wprowadzą czytelników do świata mody. Autorki polemizują ze stereotypami i doradzą, jak wypracować swój własny styl.


Książka Krzysztofa Karpińskiego jest wynikiem wieloletnich badań. Jest to pierwsze opracowanie poświęcone początkom tego gatunku w Drugiej Rzeczypospolitej, nakreślona na barwnym obyczajowym tle.


 Nowa książka wybitnej psycholog. O pamięci i sztuce zapominania. Ćwiczenie w zapominaniu jest niezwykle ważne, gdy konieczne jest uwolnienie się od pamięci, która jest źródłem cierpień.



 Czy  na którąś z nich czekacie? 

37 komentarzy:

  1. Ten zbiór opowiadań chętnie bym przeczytała.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem pewna, że jak zwykle będzie doskonały:)

      Usuń
  2. Czekam na nową "Christie". Nie czytałam wcześniej nic Sophie Hannah i jestem ciekawa jak poradziła sobie z legendą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem pewna, że wielbiciele Agathy przyglądną się nowej autorce przez lupę;)

      Usuń
  3. Agata Christie! Po to chętnie bym sięgnęła :) A Fenko żadnej Christie jeszcze nie czytała, ojej...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To najlepsza pora, żeby nadgonić zaległości. Inaczej Fenko nie zobaczy różnicy;)

      Usuń
  4. A ja dziś poniucham pierwsze opowiadanie z nowej Munro, nie mogę się doczekać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również:) Autorka przekonała mnie do siebie bezapelacyjnie:)

      Usuń
  5. "Odcienie miłości" to mój typ. Z przyjemnością zabrałabym się za ten zbiór opowiadań już teraz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla siebie widzę dwie pozycje. Zaaferowała mnie Munro, ale także chciałabym poznać historię jazzu:)

      Usuń
  6. Odpowiedzi
    1. Zapewne znowu będziemy mogły kiedyś porównać lektury:)

      Usuń
  7. Inicjały zbrodni już za mną. Całkiem miła lektura, choć nie może równać się do dzieł Agathy Christie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba dać jednak autorce szansę. Przecież nie może od razu powstać arcydzieło, które mogłoby zdetronizować Agathę:)

      Usuń
  8. Ja jestem najbardziej ciekawa "Inicjałów zbrodni" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szykuję się na zalew informacji z blogów. To nie lada wydarzenie:)

      Usuń
  9. Chętnie przeczytałabym wreszcie którąś z książek Munro, "Odcienie miłości" mnie intrygują.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też chętnie poznam "odcienie miłości" oczami noblistki:)

      Usuń
  10. Odpowiedzi
    1. Mnie już nawet nie kusi... Po prostu wiem, że muszę poznać jej całą prozę:)

      Usuń
  11. Czekam na książkę Sophie Hannah. Mam już zamówioną. I denerwuję się, że niektórzy mieli szansę już ją przeczytać :) Eh...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz mnie totalnie zaskoczyłaś;) Myślałam, że zapytam, a będziesz miała już gotową opinię na temat autorki;)

      Usuń
    2. He he, autorki nie czytałam, a na egzemplarz przedpremierowy "Inicjałów" nie mam możliwości się załapać :)

      Usuń
    3. Komu jak komu, ale Tobie życzę, żeby książka szybko w rączki wpadła:)

      Usuń
  12. Kiedyś z przyjemnością czytałam i książki, i felietony Wojdyłło.
    Alice Munro wciąż niepoznana, więc może powinnam sięgnąć po którąś z książek tej autorki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja z kolei musiałam poszukać w necie informacji na temat Wojdyłło...

      Usuń
  13. Dwoma pierwszymi jestem zainteresowana.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam dwa żelazne typy, ale nieco inne:)

      Usuń
  14. Ja ostatnio znów lubuje się w kryminałach, dlatego chętnie poznam ''Inicjały zbrodni''.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja chętnie poznam Twoje zdanie na temat książki:)

      Usuń
  15. Nową Christie bym przeczytała, ale trochę boję się rozczarowania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tym przypadku trochę poczekam na opinie. Chociaż i tak w końcu będę się chciała sama przekonać:)

      Usuń
  16. Zdecydowanie mam zamiar przeczytać Munro i nowe przygody Poirota :>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te pozycje to chyba najbardziej wyczekane nowości:)

      Usuń
  17. Nazwisko Agathy Christie nie powinno zajmować połowy okładki...poza tym nie rozumiem powracania do wątku Poirota, skoro został on tak a nie inaczej zakończony przez autorkę. No cóż, pewnie chęć zysku;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W zasadzie się z tobą zgadzam. Nie mam nic przeciwko takiemu marketingowi, ale trochę może być mylące. Przez chwilę myślałam, że to książka Agathy...

      Usuń
  18. Chętnie zapoznałabym się z kontynuacją przygód Poirot. Choć podejrzewam, że nie będą tak dobre, jakby pisała je królowa kryminału ;)

    OdpowiedzUsuń