poniedziałek, 15 września 2014

Zapowiedź książki - laureatki konkursu "Studenckie czasy"



W zeszłym roku Akademicka Oficyna Wydawnicza ogłosiła konkurs na powieść pod hasłem: „Studenckie czasy”. Głównym założeniem tego konkursu miało stać się wyłonienie książki, która w najlepszy sposób przedstawi życie akademickie i studenckie  („pokaże problemy bytowe, logistyczne, psychologiczne, interpersonalne, intelektualne polskich studentów, opowie o przyjaźniach i miłościach, sukcesach i porażkach, wyborach życiowych i światopoglądowych”).

Laureatką konkursu została Jagoda Grudzień. Już 22 września będzie miała miejsce premiera książki: „ERASMOPEJA”



„Akcja powieści dzieje się na Erasmusie w Norwegii. Narratorka wnikliwie i celnie portretuje zgromadzoną tam międzynarodową społeczność studencką, zwracając uwagę na wspólne kontakty, przyjaźnie, pracę zarobkową i rozrywki. Jagoda Grudzień kreuje wyrazistą bohaterkę, nieco nieśmiałą, lecz przy tym myślącą, poszukującą i refleksyjną. Autorka porusza wiele problemów z życia młodych ludzi, m.in. dylemat polskości za granicą, analizuje nasze życie z Facebookiem, przekonująco opisuje deziluzję bohaterki po powrocie do kraju.” - fragment oficjalnej recenzji. Całość TUTAJ

Książkę można zamawiać drogą elektroniczną, bezpośrednio w AOW: jacek.szymczak@forumakademickie.pl  tel.: 606983651


Z Jagodą Grudzień będzie się można spotkać podczas Targów Książki w Krakowie (25 października, godz. 13-16, na stoisku Wydawnictwa Uniwersytetu Marii Skłodowskiej-Curie w Lublinie, gdzie będzie podpisywała egzemplarze swojej książki.
***

Jestem pewna, że książka wzbudzi szerokie zainteresowanie. Wszak pełna humoru i inteligentna opowieść "Erasmopeja" ma stać się niezbędnikiem studenta i licealisty...

4 komentarze:

  1. Fabuła bardzo mi się podoba (jak i sam pomysł na taki konkurs;) ale..okładka mogłaby być ładniejsza;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie się podoba. Zwłaszcza wykorzystanie ikonki znanej z Facebooka, a do tego biret studencki, moim zdaniem dowcipnie:)

      Usuń
  2. Ja bym się chętnie z autorką spotkała, to zawsze jest fascynujące! Ale z ksiązką się trochę wstrzymam,chociaż przyznam, że brzmi całkiem w moim stylu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. O rany, nie słyszałem o tym konkursie, a sama idea b. mi się podoba. Byłem zarówno studentem jak i uczestnikiem programu Erasmus (co prawda nie uczęszczałem na zajęcia na obcej uczelni, byłem jedynie na praktykach i realizowałem program badawczy nakreślony przez mojego opiekuna), dlatego powieść wydaje mi się b. interesująca. Cieszę się, że autorkę będzie można spotkać na Targach Książki, na które mam zamiar się wybrać :)

    OdpowiedzUsuń