piątek, 31 października 2014

NAGRODA IDENTITAS DLA JANA POLKOWSKIEGO ZA "ŚLADY KRWI"





Z ogromną przyjemnośćią i satysfakcją informjuję, że laureatem pierwszej edycji Nagrody Identitas został Jan Polkowski, autor ŚLADÓW KRWI - za próbę stworzenia wielkiej panoramy skomplikowanych polskich losów, pytanie o nasze splątane korzenie, a przy tym pokaz maestrii w operowaniu językiem polskim.









Przewodniczący Jury Nagrody części literackiej – Paweł Lisicki tak uzasadnił ten wybór:

"Kapituła nagrody Identitas zdecydowała się nagrodzić książkę Ślady krwi Jana Polkowskiego. To dzieło wybitne, w oryginalny i głęboki zarazem sposób pokazujące losy całego pokolenia Polaków. Jednocześnie jest to piękna przypowieść o poszukiwaniu tożsamości przez jednego człowieka, głównego bohatera książki, który pragnąc odnaleźć siebie i zrozumieć kim jest musi zmierzyć się z przeszłością swoją, swojej rodziny, swego narodu.Książkę Polkowskiego wyróżnia też niezwykły język, czysty, nasycony metaforami, mocny, prawdziwie poetycki. To proza najwyższych lotów".


AUTOROWI SERDECZNIE GRATULUJĘ






            
Więcej informacji o książce:

15 komentarzy:

  1. Niestety nie czytałam tej książki, ale wychodzi na to, że to pozycja, która wypadłoby znać. Poszukam w bibliotece - mam nadzieję, że będzie :)
    Ja również gratuluję autorowi :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Teraz naprawdę żałuję, że kiedyś jedynie przeszłam koło niej... O, głupoto...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nic straconego. Gdy skończysz czytać tomiszcze, którego Ci teraz bardzo zazdroszczę, zawsze możesz sięgnąć po Ślady krwi. Warto:)

      Usuń
  3. Autor doczekał się wielu pochlebnych recenzji w blogosferze i jak widać nie były to opinie na wyrost, a proza Polkowskiego faktycznie zasługuje na uwagę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się z tej nagrody, a książka szczególnie jest godna polecenia:)

      Usuń
  4. Nie czytałam, ale chyba w końcu się skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  5. W pełni zgadzam się z uzasadnieniem Lisickiego. A tak w ogóle to sama nagroda warta tego, by głośno o niej mówić. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nagroda Identitas jest nowością. Przyznawana ma być najlepszym książkom poprzedniego roku: jednej w dziedzinie humanistyki i literatury pięknej, a drugiej w obszarze historii. Jestem bardzo ciekawa jak będzie wyglądało to w następnych latach, bo wydaje mi się, że poprzeczka została ustawiona wysoko:)
      Również serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  6. Bardzo mnie cieszy owa wiadomość i z całego serca gratuluję laureatowi.

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie czytałam. Najwyraźniej mój błąd. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze jeszcze możesz się "nawrócić";)

      Usuń
  8. Jak to dobrze mieć dobry blog w obserwowanych i być na bieżąco :) Pojęcia nie miałam ani o książce, ani o nagrodzie. Autorowi gratuluję, a za książką rozejrzę się. Koniecznie!

    OdpowiedzUsuń
  9. Ach, zajrzałam do Twojej recenzji tej książki. Zaczynam wiązać z nią nadzieje, że wreszcie ktoś wypowiedział to, co może i niewygodne, może wstydliwe, ale odkłamuje kilka mitów, które usilnie pielęgnujemy. A one, te mity, bywają kotwicą i uniemożliwiają postęp.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...Dziękuję... Informację po prostu otrzymałam z Wydawnictwa. Nie ukrywam - przyjęłam ją z radością i szczerą satysfakcją, gdyż książka wywarła na mnie wrażenie. Polecam ją gorąco :)

      Usuń