poniedziałek, 27 kwietnia 2015

"Magik" - Magdalena Parys





Dzisiaj zapraszam do przeczytania książki, która sprawiła mi dużą niespodziankę, ma charakter rozliczeniowy, porusza ciekawe kwestie dotyczące emigracji Polaków, skupia się na jej przyczynach, pokazuje w jaki sposób nasi rodacy radzą sobie w nowej rzeczywistości. To kawałek dobrze znanej historii z murem berlińskim w tle, w ciekawej sensacyjnej odsłonie. Zdjęcie okładki wyszukałam specjalnie, by zwrócić uwagę, iż pisarka (także poetka, tłumaczka i dziennikarka, która od roku 1984 mieszka w Niemczech i pisze powieści o mrocznych tajemnicach NRD) zdążyła już zostać laureatką Europejskiej Nagrody Literackiej "ANGELUS". Autorce serdecznie gratuluję!



***


Neukölln - dzielnica Berlina. Obskurna i opuszczona kamienica, która od lat  jest solą w oku miejskich władz, znowu okrywa się złą sławą. Znaleziono w niej zmasakrowane zwłoki mężczyzny. Wezwany do makabrycznego odkrycia komisarz Tschapieski dziwnie się zachowuje. Jest skrajnie zdenerwowany, odbiera sprawę Kowalskiemu (najlepszemu śledczemu) i powierza  ją nieopierzonemu asystentowi...



Recenzja TUTAJ

19 komentarzy:

  1. Olu, brzmi interesująco. Jak zwykle u ciebie mogę liczyć na ciekawą i co najważniejsze nieznaną mi jeszcze pozycję :) Dziękuję

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, a książkę polecam:)

      Usuń
  2. Dla mnie nazwisko Larssona nie jest żadnym wyznacznikiem jakości :) Ale wierzę, że "Magik" jest dobry, tylko, że tym razem chyba nie dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem, że Larsson nie dla każdego może być takim wyznacznikiem. Wydaje mi się jednak, że całkiem dobrze pokazuje ewentualnym czytelnikom - jakiego klimatu mogą się spodziewać po książce "Magik" (która zresztą jest lepsza;)

      Usuń
  3. Nazwisko jest mi znane. Zainteresował mnie ta książka, chętnie do niej zajrzę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam. Książka stanowi ciekawą mieszankę historii, sensacji, a także prozy obyczajowej.

      Usuń
  4. Pierwszy raz słyszę o autorce, ale czuję się zainteresowana. Chętnie poczytam książkę z akcją osadzoną u naszych sąsiadów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Akcja w dużej mierze osadzona jest u naszych sąsiadów, ale przedstawia też losy Polaków. Losy naszych narodów są splątane...

      Usuń
  5. Często natykam się w sieci na autorkę i tytuły jej książek, zastanawiam się czy warto zainwestować czas i pieniądze, bo natykam się przecież na wielu autorów i wiele książek i nie zawsze jestem usatysfakcjonowana lekturą.
    Europejska Nagroda Literacka "ANGELUS" pozwala sądzić, że dzieło nawet, jeśli nie jest całkiem w moim guście, będzie dobrą książką, a tło obyczajowe przygotowane rzetelnie. Jako, że żyłam i pamiętam je świetnie, w czasach przed upadkiem muru, książka kusi mnie właśnie tą warstwą polityczną, społeczną, tłem towarzyszącym śledztwu, o którym wspomniałaś przywołując nazwisko autora trylogii Millenium.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto zainwestować. Zdecydowanie:) Tło jest przygotowane niezwykle rzetelnie, a historia przedstawiona w atrakcyjnej oprawie.

      Usuń
    2. Pani_Wu, bardzo trafne spostrzeżenie - z książkami jak z perfumami ;) Jeśli z najwyższej półki (co potwierdza Angelus), to bez względu na gust (słodkie, korzenne czy cytrusowe ;) zawsze się spodobają. Sprawdziłam na własnej skórze :) Dobra jakość zawsze się obroni.

      Usuń
    3. @Olu - dziękuję :)

      @My Slow Nice Life podoba mi się porównanie do perfum, bo i bardzo lubię dobre perfumy ;) Nie wiem tylko co sprawdziłaś na własnej skórze - perfumy czy "Magika" ;) Zresztą cóż za różnica, dobrą jakość, jak mniemam, sprawdziłaś :)
      Pozdrawiam!

      Usuń
    4. Magika jeszcze nie sprawdzałam, ale perfumy kiedyś z najwyższej półki dostałam, tylko nie z tych, które lubię. I się okazało, że mimo to są świetne. Tak samo z winem jest ;) I ze wszystkim! Ściskam!

      Usuń
  6. Czytałam "Tunel" tej autorki i była to pouczająca lektura. "Magika" mam na oku i jak tylko nadarzy się okazja, przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja teraz czekam niecierpliwie na kontynuację "Magika". Jestem ciekawa, gdyż książka stanowi całość, więc zastanawiam się czym autorka nas zaskoczy. Oczywiście "Tunel" mnie także mocno interesuje:)

      Usuń
  7. Rzadko czytuję takie książki, ale tą mnie zainteresowałaś. Może dlatego, że z sentymentem wracam do tamtych lat jako do lat mojej młodości.
    Fabuła jest ciekawa a i tło jej intryguje.
    Dopiszę ją do listy, którą tworzę dla biblioteki, bo niestety inaczej jej nie przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anno, jeśli któraś pozycja naprawdę Cię zainteresuje, to kiedyś już do Ciebie pisałam :)
      Tło książki, rzeczywiście, bardzo ciekawe. To nie tylko kawałek historii, który pamiętamy, poruszone problemy są wręcz nadal aktualne. Wszystko to podane w sensacyjnej, ciekawej formie.

      Usuń
    2. Dziękuję Olu, będę pamiętać....

      Usuń