środa, 19 sierpnia 2015

Życiowe wyzwania, czyli "Lucynka, Macioszka i ja" Martina Reinera








Martin Reiner - to poeta, pisarz, wydawca; jedna z najważniejszych postaci czeskiej literatury współczesnej. Wieloletni badacz życia i twórczości legendarnego czeskiego poety Ivana Blatnego. Laureat Nagrody im. Josefa Skvoreckiego, Nagrody Magnesia Litera oraz zwycięzca Ankiety "Lidovych novin" za 2014 rok - czyli najbardziej utytułowany współczesny czeski pisarz [informacje wydawcy]. 

Pod koniec maja nakładem wydawnictwa Stara Szkoła ukazała się książka "Lucynka, Macoszka i ja"; w przyszłym roku polski czytelnik będzie miał także okazję poznać publikację: "Poeta. Powieść o Ivanie Blatnym", która w czeskim konkursie Magnesia Litera uzyskała tytuł "Książki Roku". 








„Lucynka, Macoszka i ja” to oparta na prawdziwych wydarzeniach, niezwykle kameralna, wręcz intymna opowieść, która ukazuje wpływ literackich poszukiwań na rozwój duchowy człowieka.


Recenzja TUTAJ



***

Książkę przeczytałam dzięki uprzejmości:






3 komentarze:

  1. Ach, Czesi, Czesi, wszędzie Czesi! Ale ja też uległem modzie na czeską literaturę i tę książkę z pewnością będę jeszcze obserwował i czaił się na nią :) Tematyka wydaje się niezwykle interesująca - młody listonosz (Bukowski też długie lata parał się tą profesją) zaczytujący się książkami autorów, odrzuconych przez komunistyczną władzę, wyruszający w podróż, które okaże się również wyprawą do własnego wnętrza. To wszystko brzmi bardzo, bardzo dobrze :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Olu, kiedy pisałam tekst o tej książce, ciągle brakowało mi tego jednego słowa, aby określić jej wyjątkowość. A tu masz! U ciebie trafiam właśnie na to słowo! "Kameralna" - tak to zdecydowanie jednak z najbardziej kameralnych książek jakie czytałam :)

    OdpowiedzUsuń